Thursday 27 February 2014

Kamakura ~ part 3 ~ v okolitých kopcoch

V kopcoch okolo Kamakury sú udržované 3 vychádzkové trasy, tzv. hiking trails. Dve z nich sú dlhšie, jedna kratšia, no všetky ponúkajú dobré výhľady na mesto. Ich kvalita, atmosféra i "náročnosť" sa mení podľa ročného obdobia a počasia. Zatiaľ sa mi podarilo prejsť dve z nich, aj to jednu len čiastočne. Preto ma v blízkej budúcnosti určite čaká ešte aspoň jeden výlet do Kamakury. Z môjho pohľadu nie je žiadna z týchto trás fyzicky náročná a aj pod troškou snehu sa dá bez problémov prejsť len v poltopánkach. Výhľady ale samozrejme stoja za návštevu :)

Daibutsu Hiking Trail part 1
Táto trasa vedie zo severnej Kamakury (Kita-Kamakura) po okolitých kopcoch smerom na juhozápad až k veľkej soche Buddhu Amidu. Zatiaľ som ju neprešla celú, mám za sebou len prvú polovicu, keďže som mala vždy ešte veľa na spoznávanie v severnej časti Kamakury.
Cesta je pekne upravená a začína sa v blízkosti zenového chrámu Džóchidži (Jochiji). Kamenné schodíky a veľké korene stromov uľahčujú stúpanie, rovinka je vždy príjemnou prechádzkou s občasnými výhľadmi pomedzi stromy. Pri prvej šintóistickej svätyni sa nachádzajú lavičky, kde si možno trochu oddýchnuť po polhodinovej prechádzke, ako aj miesto s výhľadom na horu Fudži. V tomto bode sa cesta rozdvojuje, je možné pokračovať ďalej k Buddhovi, alebo zostúpiť späť dole do mesta. Vybrala som si druhú možnosť a prešla som cez park Gendžijama (Genjiyama park) až k chrámu Džufukudži (Jufukuji).
Cestou je možné vidieť zvyšky prechodu Kewaizaka, jedného z troch prechodov, kde sa v roku 1333 bojovalo počas obliehania Kamakury, ako aj sochu Joritoma z rodu Minamoto, zakladateľa šógunátu Kamakura. Cesta sa končí prechodom cez cintorín a zenovým chrámom Džufukudži, založeného pôvodne Joritomovou manželkou, Masako Hódžó.

Jochiji
Minamoto no Yoritomo
Jufukuji

Gionyama Hiking Trail
Druhá cesta, ktorou som prešla, je oveľa kratšia. Spája budhistický chrám Mjóhondži (Myohonji), svätyňu Jagumo (Yagumo) a jaskyňu, ktorá je pohrebiskom posledných Hódžóvcov, ktorí počas obliehania v roku 1333 spáchali hromadnú samovraždu v zadnej časti rodinného chrámu Tóšódži (Toshoji), dnes už neexistujúceho. Nad chrámom Mjóhondži sa nachádza výborné miesto na výhľad na mesto, záliv Sagami a mys Inamura-ga-saki, ku ktorému sa viaže legenda o vniknutí vojska Jošisadu Nittu do Kamakury s pomocou bohyne Amaterasu, ktorej obetoval svoj meč vhodením do mora.

miesto posledného odpočinku Hódžóvcov z roku 1333 / Harakiri yagura



No comments:

Post a Comment