Saturday 19 October 2013

Fantastická štvorka ~ Four best teachers for me

Počas orientačného týždňa som videla a počula množstvo vyučujúcich. Viacerí z nich na mňa veľmi silno zapôsobili, tu by som však rada napísala pár slov o štyroch z nich.

I have met and seen various teachers during the studies orientation week and many of them made a very strong impression on me. Here I would like to share few words about four of them.

  • Kansai sensei - učiteľ japonského jazyka z oblasti okolo Kjóta. Rozpráva veľa a často odbieha od témy, či už vlastnými príbehmi alebo svojimi otázkami študentom. Je úžasné ho počúvať. Okrem toho je to môj prvý japonský učiteľ japonského jazyka ;)
    Kansai sensei is a teacher of Japanese language coming from the region around Kyoto. He talks a lot and often strays from the subject by sharing his own stories or asking various questions. It's amusing to listen to him. And above that, for me he's the very first male Japanese teacher of Japanese language :D
  • Masako-sama - vedie kurz zameraný na spoznávania tradičnej japonskej kultúry. Drobné žieňa plné pozitívnej energie a nadšenia, s nepochybne širokými kontaktmi, keď dokázala zozbierať toľko úžasných majstrov, aby prišli a predviedli svoje umenie zahraničným študentom. 
    Masako-sama has courses about Japanese traditional culture. She's a very nice little lady full of vitality, positive energy and enthusiasm. She must surely know a lots of people, as she has managed to call many masters to come and show their arts to foreign students.
  • Šisó sensei - prednáša kurz o ideológii v predmodernom Japonsku. Pomerne mladý muž, o ktorom som si sprvu myslela, že je len ďalší študent, no keď si to zamieril ku katedre, bolo mi jasné, že to jeho musím požiadať o dovolenie zostať na jeho hodinách, hoci nie som zapísaná. Bol natoľko láskavý, že mi to dovolil a dokonca mi ochotne vysvetľuje po hodinách všetko, čomu som neporozumela a nosí extra materiály (napr. separát svojho článku, kvôli anglickému resumé :-D) [šisó /思想/= ideológia]
    Shisou sensei leads lectures about Premodern Japan Ideology. He's a rather young man and at first I though he's just another student, but when he stepped up towards the teacher's desk, I understood it's hime I need to ask for permission to stay on his classes despite not being registered. He kindly let me stay and after the lectures explains to me what I didn't quite catch during the class, answers all my questions and brings me extra material, like his article, because it has an English resumé :D [shisou /思想/ = ideology]
  • Ičigo sensei - vedie kurz venovaný klasickej japonskej literatúre. Na úvodnej hodine sme sa učili recitovať jeden z veršov Sei Šónagon (Haru wa akebono), okúsili sme "vôňu japonskej jesene" a s neuveriteľne silným nadšením nám dala 2 heslá do budúcna:  "šošin wasureru bekarazu" (Nezabúdaj na svoje prvotné rozhodnutia) a "iči go iči e" (len raz za život; zajtra tu možno nebudeme...) Toto stretnutie bolo pre mňa veľmi motivujúce a dúfam, že v prvotnom rozhodnutí sa mi podarí vytrvať. Žiaľ, tento predmet som si nakoniec na jej vlastné odporúčanie nezapísala... aby som si ho budúci semester mohla užiť naplno. A tak moje "stretnutie raz za život" bude musieť trochu počkať ;)
    Ichigo sensei - is the teacher of Japanese Classic Literature. During the introductory lecture we tried to recite Sei Shonagon's poem "Haru wa akebono," we tried the typical "smell" of Japanese autumn and then she gave us 2 very nice lines: "shoshin wasureru bekarazu" (never forget your initial resolutions) and "ichi go ichi e" (once for a time encounter). I must say that this encounter was very motivating for me. Alas, she herself recommended to me not to sign for her class now, but wait until the next semester to be able to enjoy it to the fullest. My "once for a time" must wait for another time then, but the resolution motto is hanging on my wall now. Sadly it's not very nice, so I rather found a nicer calligraphy on the internet:


Nezabúdaj na svoje prvotné rozhodnutia!
初心忘れるべからず

zdroj / source: ameblo

No comments:

Post a Comment